تابلو سازی فن و هنر بهترین تولید کننده تابلو چلنیوم-کامپوزیت36 111 29 0912 محسنی

قطر قلم در تابلو سازی چیست؟

قطر قلم تابلو سازی- تابلو سازی فن و هنر
ضمانت کیفیت تابلوها 100%
پشتیبانی دائمی 98%
تحویل سریع به معنای واقعی 97%
میزان رضایت مشتریان از محصولات 95%

36 111 29 0912

جهت ثبت سفارش و مشاوره رایگان تماس بگیرید.

فهرست مطالب

قطر قلم در حقیقت اندازه فاصله بین حروف در یک تابلو تبلیغاتی، شامل فواصل چپ، راست، بالا و پایین است. قطر حروف برجسته در تابلو تبلیغاتی هر چقدر بزرگتر باشد، باعث افزایش مصرف متریال‌هایی مانند رول چلنیوم، پلکسی، پی وی سی و لامپ‌های ال ای دی و در نتیجه قیمت تابلو خواهد شد.

تاثیر قطر قلم در تابلوسازی

مفهوم قطر قلم در تابلوسازی چیست؟

در این بخش می‌خواهیم به توضیحاتی درباره قطر قلم و تأثیر آن بر روی قیمت تابلوهای چلنیوم و حروف برجسته از جنس استیل، نئون پلاستیک و سایر مواد بپردازیم. قطر قلم به معنای فاصله داخلی بین حروف یک کلمه است، از چپ به راست، بالا به پایین و زوایای مختلف. به عنوان مثال، فرض کنید یک حرف “ب” با یک فونت ساده را در نظر بگیرید که فاصله از سمت چپ به راست آن 10 سانتی‌متر است، در این صورت قطر قلم این کلمه نیز 10 سانتی‌متر خواهد بود. به همین ترتیب، اگر یک حرف “ب” با همان فونت از بالا به پایین آن نیز 10 سانتی‌متر باشد، قطر قلم آن نیز 10 سانتی‌متر است.

همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است، هر دو حرف “ب” دارای ارتفاع یکسانی هستند، اما حرف “ب” سمت راست( با فونت تیتر) دارای قطر قلم بیشتری از حرف “ب” سمت چپ (فونت یکان ) دارد.

قطر قلم در تابلو سازی چیست ؟

اهمیت قطر قلم در تعیین قیمت تابلوها:

تأثیر قطر قلم بر روی قیمت تابلوهای چلنیوم یا حروف برجسته بسیار محسوس است. هر چه قطر قلم بیشتر باشد، مصرف مواد نیز افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، برای ساخت یک حرف چلنیوم با قطر قلم 10 سانتی‌متر، ممکن است 50 سانتی‌متر ورق پلکسی گلاس مصرف شود، اما برای ساخت همان حرف با قطر قلم 20 سانتی‌متر، مصرف مواد به دو برابر افزایش می‌یابد که این امر باعث افزایش قیمت تابلو می‌شود.

عوامل دیگری مانند مصرف اس ام دی برای قطر قلم‌های مختلف نیز تأثیرگذار است. قطر قلم بزرگ‌تر نیازمند مصرف بیشتر اس ام دی است، که این نیز به تبع آن باعث نیاز به منابع تغذیه قوی‌تری می‌شود. این مسئله در مورد ساخت حروف برجسته از جنس فلز یا استیل نیز صادق است، زیرا قطر قلم بالاتر به مصرف بیشتر مواد فلزی یا استیل نیاز دارد و همین امر باعث افزایش قیمت می‌شود.

فن و هنر با تولید حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی، حروف استیل و دیگر حروف برجسته با قطرهای مختلف، به کاهش قیمت تابلوها و حروف می‌پردازد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با بهره‌گیری از تکنولوژی به روز و بهینه‌سازی فرآیندها، قیمت تابلوها و حروف را به حداقل برسانیم و رضایت مشتریان را فراهم آوریم.

نمونه حروف تابلو سازی